18 May 2010

BAGAIMANA CARA NAK HUBUNG(LINK) ITEM "DROP DOWN MENU" DENGAN POST

1. Mula -mula sukar juga bagi saya hendak menghubungkan tajuk dengan item drop down ini, tapi berkat kesabaran maka berjaya juga akhirnya saya melaukan. Disini saya kongsikan ilmu yang saya dapat dengan anda,
Anda hanya link kan tajuk yang anda buat. Contohnya " BAGAIMANA CARA NAK HUBUNG(LINK) SENARAI "DROP DOWN" DENGAN BERITA(POST) KITA" dengan menekan butan ini link "ada gambar rantai dan bumi" pada bar di atas sebelah warna tulisan.

2. kemudian pergi ke "layout" edit "widget drop down menu" dan tampal(paste) link tajuk tadi seperti yang ditunjukkan dlam gambar di bawah ini.

















3. bila anda klik item di "drop down menu" ia akan bertukar ke tajuk item itu. saya telah berjaya menghasilkannya. anda boleh melakukannya seberapa banyak yang anda mahu. ia akan menghubungkan apa yang anda postkan.

4. Ingat! link ini(yang sama dalam kedua-dua bahagian) perlu dimasukkan pada link tajuk yang anda buat di post anda.

5. Untuk mendapat tajuk link seperti itu anda perlulah memikirkannya sendiri tidak susah....hanya untuk pembelajaran. Jika ada kesulitan anda boleh hubungi saya.

SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Minati Ini