31 January 2012

Matematik - Permainan Didik Hibur

Permainan Kad - Siapa Saya
1. Kad yang dibina mestilah berkait dan mesti berulang
2. kad yang terakhir atau last mesti ulang kad pertama
3. Sesiapa Sahaja boleh mulakan permainan.
4.Bilangan kad sama dengan bilangan pemain.....jika nak ramai bina kad banyak...

Contoh:
Kad 1 = 2 dua ialah nombor saya, berapakah 2 tambah 3
Kad 2 = 3 tiga ialah nombor saya, berapakah jika digandakan nombor 3
Kad 3 = 8 lapan ialah nombor saya, berapakah 8 dikurangkan 6
Kad 4 = 4 empat ialah nombor saya, Apakah nombor sebelum 4
Kad 5 = 5 lima ialah nombor saya, apakah nombor sebelum 5
Kad 6 = 6 enam ialah nombor saya, Apakah nombor lebih 2 daripada 6

Kad di atas hanya boleh dimainkan 6 orang sahaja. Jika mahu lebih buat kad lebih.

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Minati Ini