24 January 2011

BAYAR 1 KALI MAKAN SESUKA HATI

Siapa tak nak????
Dalam perjalanan ke Pedas Wet World Negeri Sembilan ada Warung  Leman Dawi yang menjual cendol. Sebenarnya aku dah beberapa kali ke Pedas Wet World tu...tapi tak pernah singgah....Nak dijadikan cerita member ni ajak singgah makan cendol Pak Cik Leman kita ni. Cendolnya memang sedap dan dijual pelbagai jenis cendol, seperti pulut, jagung dll. Harganya pun boleh tahan, tidaklah mahal sangat tak sampai pun RM3 semangkuk.....murah tu.
Apa yang menariknya ialah.....kita bayar sekali sahaja dan dapat makan sesuka hati kita.....ish ish ish..Mana ada kedai macam ni kat Malaysia. Ada ke? Bila dah bayar tu makan lah sesuka hati sehingga kenyang. Semuanya percuma.....tengok ni,




TRYCUBATEST,.....kalau melalui jalan ni kena singgah warung Leman ni...bukan nak promote....sape tak nak bayar sekali makan banyak kali......

15 January 2011

KISAH LUCU MAKNYAH BERBULU

Ini kisah benar bukan direka-reka......
Ada satu kawasan di sebuah negeri (tidak boleh diberitahu) terdapat Mak Nyah yang menawarkan perkhidmatan mereka. Servis yang ditawarkan mengikut kehendak pelanggan....kebanyakan pelanggan maknyah ini adalah pemandu lori...dan mereka melakukannya di dalam semak berhampiran.....
Mak Nyah ini pada mulanya memang cantik.....macam perempuan jelita....kalau orang lelaki tengok memang meleleh air liur....
Malang tak berbau ...operasi Mak Nyah ini dapat dikesan dan Mak Nyah ini dapat ditangkap oleh pihak berkuasa.......
sekadar hiasan
Mak Nyah ini pun dibawa ke Balai Polis.......
Dalam perjalanan Mak Nyah ini merayu-rayu...."bang lepaskan saya bang", tolonglah bang" saya boleh kasi apa abang nak" tolong lah bang"....dengan suara lembut macam perempuan.
Permintaan Mak Nyah itu tidak dilayan oleh pihak berkuasa.
Apabila sampai di Balai Polis Mak Nyah ini telah dimasukkan ke dalam lokap........
Hari pertama....."bang tolonglah lepaskan saya bang.....saya tak bersalah bang",
Hari kedua....' bang tolonglah bang dah 2 hari saya tak make-up' suara masih lembut lagi....macam perempuan.
Hari ketiga....misai, janggut dan bulu telah tumbuh......suara sebenar mula keluar, " bang tolonglah lepaskan saya bang", tolonglah bang" suara garau macam jantan....kerana bulu telah tumbuh...hehe.

02 January 2011

BUKAN SENANG nak JADI SENANG

Ini adalah pengalaman pertama  kali aku membawa traktor pembajak sawah......mulanya takut juga maklumlah tidak tahu caranya....Bukan traktor pembajak yang besar dan moden tu..... tetapi aku mencuba traktor pembajak sawah yang kecil.......susah juga untuk menghidupkannya dan mengendalikannya....
Nak menghidupkannya memerlukan kudrat dan tenaga yang kuat.....Aku sendiri tidak berjaya menghidupkannya.....bukannya pakai starter...macam kereta pembajak sawah yang besar atau kereta.....tetapi guna tangan untuk menghidupkannya...bayangkan jika petani tu sudah tua....
Kenapalah orang atau pereka traktor pembajak ini tidak memikirkan keadaan sedemikian. Buatlah pembajak yang menggunakan starter supaya senang untuk menhidupkannya.......kesian pakcik-pakcik petani tu......
video
video

Keperitan hidup orang lain kita tidak ketahui jika kita tidak menyelami dan mendekati mereka.
Bagi orang yang sudah senang mungkin tidak seperit mereka yang susah.Bagi mereka yang susah mungkin angan-angan untuk menjadi senang sentiasa difikiran mereka.......
Anda Juga Mungkin Minati Ini