14 November 2010

Menunggang KUda


Pada tahun ini sejarah ke tiga tercipta.....
Anda pernah menunggang kuda........Ini adalah pengalaman pertama aku menunggang kuda dalam hidup aku, Aku telah berjaya membuang ketakutan untuk menunggang kuda..........sebelum ini aku hanya pernah tengok lumba kuda, mengejar kuda....dan orang lain menunggan kuda sahaja.....tengok yang real....bukannya lumba dalam tv. Menakutkan juga walaupun penjaga kuda ada bersama...manalah tahu tiba-tiba kuda itu naik angin atau meragam...nahas?

Bila dah cuba, baru kita tahu...macam mana susahnya menunggang kuda ni...kena ikut dia punya lenggok...cara pegang tali, cara nak naik...cara nak turun....dan lain-lain lagi. Itu bagi kita yang tak tahu ape-ape tentang kuda lah..... Bagi yang dah pro...biasa aja.
Kuda ini besar...difahamkan bekas kuda yang digunakan untuk sukan polo berkuda.....tempat ini adalah di Janda Baik......salah satu tarikan di Janda Baik. Aktiviti ini adalah semasa aku menyertai hari keluarga yang diadakan di Janda Baik pada tahun ini. Bayaran untuk menunggang kuda adalah RM5 satu pusingan....kira oklah. Aku menginap di Cheringin Hill...Resort yang baru dibuka di Janda Baik....boleh tahan resort dia....tolong promote...hehe, boleh trycubatest.

5 comments:

  1. bestnyer....heheh! naik kuda real plak tu..keyrill belum pernah lagi... :(
    ahakz!

    ReplyDelete
  2. keyrill boleh lah cubanya...hati2 kuda tu jantan...hehe

    ReplyDelete
  3. heheheh...belum ada sifat adventure lagi...hehh! ;)

    ReplyDelete
  4. jd kepengen cobain,., seru x ya, di lapang luas nunggang kuda kayak koboi he he, lam kenal

    ReplyDelete

Anda Juga Mungkin Minati Ini