31 August 2010

TAJUK SIDEBAR DAN HEADING POST BEWARNA

Walaupun tutorial ini sudah ramai yang buat....tetapi ini adalah untuk nota saya sendiri.....jika anda ingin mencuba silakanlah....bukannya nak ciplak orang punya atau mengaut keuntungan tapi untuk perkongsian idea dan maklumat...
Banyak tutorial yang saya baca tapi tidak faham dan tidak menjadi pada blog saya.....
Jadi saya CUBA jaya dan terhasillah selepas beberapa hari mencubanya dalam waktu
yang terhad....maka inilah hasilnya,
Nak menukar warna background tu memang senang..Caranya:
pergi ke Layout--->edit HTML --->klik kotak expand widget cari sidebar h2 { 
atau /* sidebar content . Nak cari tu anda tekan cntrl F dan taip perkataan tadi. Jika guna Monzila Firefox kotak search ada dekat bawah. Jika guna IE kotak search ada dekat menubar di atas. Kemudian masukkan/pastekan background-color:#007788; dalam kurungan seperti ini {.....}. Inilah yang saya dapat dari kebanyakan blog atau tutorial orang lain....
New!Bila saya cari dalam blog saya tidak jumpa seperti yang diberitahu....jadi saya cubatrytest sendiri baru berjaya...sebab saya menggunakan new template desingner. Jadi anda carilah /* heading seperti dibawah ini;


Kod warna yang bewarna hijau tu boleh ditukar mengikut citarasa anda....tanda # dan ; kena ada sekali.
anda boleh pilih kod warna disini
CUBATRYTEST
Jika berjaya jadilah folower saya.





No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Minati Ini