25 July 2010

ILMU Tinggi ...IQ RENDAH?

sAYA ada seorang kawan ....belajar bukan main tinggi sampai PHD....tapi bab benda2 simple ni dia tak bole nak pikir.
Nk dijadikan cerita saya pergilah kerumah prof kawan saya ni. Sudah lama saya tk singgah rumahnya. Rumahnya pelihara anjing.
me: Prof ape khabar?
Prof: baik.
me: lamo tk jumpa ya.
Prof: dah u tk nk datang...
me: ni rumah ape? tanya saya
Prof: rumah anjing. jawab prof.
me: Saya hairan lalu...bertanya; prof kenapa rumah anjing ni ada 2 pintu. satu kecil dan satu lagi besar.
prof: haha....itu pun u tk tau ke, yang kecil tu untuk anak anjing dan yang besar tu untuk anjing yang besar. Ooo gitu fikir saya.
me: Jadi anak anjing tak boleh keluar ikut pintu besar ke....tak perlulah ada 2 pintu.
Prof: Terpinga-pinga dengar penjelasan saya.......
Harap-harap janganlah jadi macam kawan saya ni....

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Minati Ini