07 September 2011

Laptop IBM no Display...Help!

Saya ada laptop jenis IBM thinkpad R52....Masalahnya baru-baru ia tidak keluar display....kipas on, batery ok, boleh power on...led hard disk tidak berkelip....
hard disk ok....Saya dah cuba baiki dengan membersihkan RAM ...yang sedia ada ...dan ia berfungsi untuk seketika.....bila lama sedikit tidak buka..contohnya 1 day or more tidak buka masalah tiada display timbul semula...bila saya ulang apa yang saya lakukan pada RAM  ia tidak berfungsi lagi.......
google
Jadi kepada pengguna atau pakar laptop atau pakar komputer bolehlah tolong saya.....sebab saya sayangkan laptop saya ini.....
Untuk makluman saya dah tukar hard disk ke laptop lain dan ia berfungsi.....sekarang ni saya confius sama ada RAM  yang rosak....atau benda lain lagi....help me...

2 comments:

Anda Juga Mungkin Minati Ini