01 April 2012

Nasi Pagi.....

Pernahkah anda melancong ke Kelantan....Pernahkah anda makan waktu pagi di mana-mana gerai di Kelantan untuk menjamu nasi. Bermacam-macam nasi, kuih-muih dan sebagainya dijual di sana..
Bagi orang yang sering merantau...mungkin inilah hakikatnya...adakah negeri Kelantan Miskin...Kuasa beli orang Kelantan adalah lebih berbanding dengan negeri lain di Malaysia. Kedua dua makanan ini bukan di bandar besar tapi di luar bandar atau di kampung.

Lihatlah perbandingan harga makanan di Kelantan dan di negeri lain. Sebab itulah sebahagian yang pergi bekerja di Kelantan tidak mahu pindah atau pulang ke negeri asal mereka.

Bayangkan makan pagi hanya RM 2.00 sahaja sudah kenyang. Ada ayam goreng dan daging bakar. Manakala di sebelahnya hanya daging goreng. Kuantiti nasi sebenarnya lebih banyak yang RM 2.00 sebenarnya. Jika anda makan nasi RM2.50 itu belum tentu kenyang..kerana kuantiti nasinya yang sedikit. Melanconglah ke negeri Kelantan baru anda tahu...Kaya atau Miskin, Senang atau Susah....Trycubatest.

1 comment:

  1. kat sana semua murah2 lagi kan :-)


    ps: mohon bantuan 'like' sesuatu boleh?

    ReplyDelete

Anda Juga Mungkin Minati Ini