07 April 2012

Messi @ Terry....

JOHN Terry mula bimbang menjelang pertemuan Chelsea menentang Barcelona apabila anaknya kembarnya sendiri, Georgie dan Summer, 5, meminati Lionel Messi.
Mereka mungkin tidak gembira apabila ayah mereka sendiri yang akan menghalang pemain idola mereka dari Argentina itu.
Itu adalah satu lagi dilema yang membelenggu kapten Chelsea ketika dia bersedia berdepan pemain terbaik dunia dalam dua perlawanan separuh akhir Liga Juara-Juara pada 18 dan 24 April ini.

Cubaan menghalang bintang Barcelona yang menjaringkan 58 gol itu memang cukup membimbangkan dan ia ditambah lagi dengan tekanan kerana mengecewakan anak-anaknya.
“Bagi saya, Lionel Messi memang pemain terbaik. Saya bertuah dapat menentangnya dan apabila karier saya berakhir, ia sesuatu yang pasti dikenang kerana saya sudah menguji kehebatan saya dengan pemain terbaik.

“Dia masih akan terus gah biarpun karier saya sendiri berakhir. Jadi ketika menonton di televisyen nanti, saya boleh beritahu kepada anak-anak saya bahawa saya pernah menentangnya.

“Anak-anak saya memang sukakan Messi. Kedua-duanya mempunyai jersi dengan namanya di belakang malah mereka gembira kerana saya bertukar jersi selepas satu daripada perlawanan sebelum ini.”

“Saya tidak boleh merungut kerana Messi adalah pemain hebat secara individu dan juga seorang yang hebat. Dia mempunyai segala-galanya dan benar-benar memberi sumbangan kepada bola sepak.
Sumber:HarianMetro

1 comment:

Anda Juga Mungkin Minati Ini